LETTERS

CORRECTIONS

Incorrect Affiliation Description: In the Letters entitled “Outcomes of a Trial of HIV-1
Immunogen in Patients With HIV Infection” published in the May 2, 2001, issue of
THE JOURNAL (2001;285:2191), the author affiliation description was incorrect. On
page 2191, the sentence that read “ASG Inc is a provider of information technol-
ogy consulting services” should have read “ASG is a provider of clinical research,
data management, and statistical services to the pharmaceutical industry.”

Error in Text and Table: In the Original Contribution entitled “Long-term Effects
of an Early Childhood Intervention on Educational Achievement and Juvenile Ar-
rest: A 15-Year Follow-up of Low-Income Children in Public Schools" published
in the May 9, 2001, issue of THE JOURNAL (2001;285:2339-2346), there was an
error in the text and in the table. On page 2342, in Table 2, the zeros in the last 2
columns of the last 2 rows should have been P<.001. In the third column of the
text, the paragraph above the heading “Outcome Variables,” the last sentence that
reads “The mean per child expenditures in 1996 for 1 year of preschool and 1
year of school-age participation are $4350 and $15.00." should read “The mean
per child expenditures in 1996 for 1 year of preschool and 1 year of school-age
participation are $4350 and $1500."

Incorrect Word: In the Letters entitled “Overuse of Administrative Data to Mea-
sure Underuse of Care” published in the February 14, 2001, issue of THE JOURNAL
(2001;285:735-736), an incorrect word, “biannual,” was placed in the text. On
page 735, the sentence that read “Nonetheless, a recent cost-effectiveness analy-
sis concluded that biannual eye examinations were appropriate for low-risk indi-
viduals with type 2 diabetes.* " should have read “Nonetheless, a recent cost-
effectiveness analysis concluded that biennial eye examinations were appropriate
for low-risk individuals with type 2 diabetes.* "

1026 JAMA, September 5, 2001—Vol 286, No. 9 (Reprinted)

Reference Incorrectly Cited: In the Original Contribution entitled “Policy Analy-
sis of Cervical Cancer Screening Strategies in Low-Resource Settings: Clinical
Benefits and Cost-effectiveness” published in the June 27, 2001, issue of THE
JOURNAL (2001;285:3107-3115), the reference was cited incorrectly. On page 3114,
reference 9, “Visual inspection with acetic acid for cervical-cancer screening: test
qualities in a primary-care setting: University of Zimbabwe/JHPIEGO Cervical Can-
cer Project. Lancet. 1999;353:869-873." should be “University of Zimbabwe/
JHPIEGO Cervical Cancer Project. Visual inspection with acetic acid for cervical-
cancer screening: test qualities in a primary-care setting. Lancet. 1999;353:
869-873."

Incorrect Wording: In the Letters entitled “Industry Support of Researchers in
Universities and Academic Medical Centers" published in the May 9, 2001,
issue of THE JOURNAL (2001;285:2324-2325), there was incorrect wording in a
sentence. On page 2324, in the second column, third paragraph, the sentence
that read “The economics of low-margin computer chip markets are forcing
companies to scale back their basic university-supported research and they are
focusing on increasing productivity.” should have read “The economics of low-
margin computer chip markets are forcing companies to scale back their
university-supported basic research and they are focusing on increasing produc-
tivity."”

Incorrect Spelling of Author's Last Name: In the Letters entitled “Helping
Patients Integrate Research Evidence" published in the November 22/29, 2000,
issue of THE JOURNAL (2000;284:2595), the author's last name was misspelled.
On page 2595, the author's last name “Kritiansen” should have been “Kris-
tiansen.”

©2001 American Medical Association. All rights reserved.



